Підтримка психічного здоров’я та благополуччя працівників у часи пандемії

Коронавірус (COVID-19) “приніс” нові та унікальні виклики пов’язані з управлінням

командами та віддаленим налагодженням якісних бізнес процесів, тому важливо

не тільки знайти нові способи роботи та взаємодії, але й подбати про психічне

здоров’я та добробут працівників в організації.


Адже через віддалену роботу співробітники втратили таку важливу для них річ як взаємодію з колегами та регулярну доступність/наявність офісу. Повсякденний ритм життя порушений, що спричиняє додаткове занепокоєння, стрес та напруження – фізично, психічно та фінансово. Багато хто втратив відчуття контролю над своїм життям та можливість планувати.


Саме тому, зараз як ніколи, всі ми повинні дбати про своє психічне здоров’я та

добробут. Оскільки ми захищаємось від можливого впливу коронавірусу, майте на

увазі, що соціальне дистанціювання не означає соціальну ізоляцію.


Хоча співробітники, які працюють вдома, можуть бути фізично самотніми, існує безліч способів взаємодії з іншими членами команди протягом дня. Завдяки технологіям існує низка стратегій, якими ви можете допомогти віддаленим працівникам почуватися менш ізольованими. Ось поради менеджерам та спеціалістам з управління персоналом щодо підтримки співробітників у сприянню зв’язку з робочим місцем та один з одним:


Стратегії, які дозволять співробітникам почуватись менш ізольовано та не

будуть коштувати компанії великих коштів:


● Програми обміну повідомленнями для створення групових каналів, де ваші працівники можуть спілкуватися між собою. Важливо щоб це був не лише робочий чат, а наприклад, чат для обміну ідеями, жартами, рекомендаціями.  Обов’язково встановіть правила для таких чатів, щоб вони не перетворились в джерело спаму (час, теми, етика взаємодії).

● Обов’язкові щотижневі або щомісячні наради співробітників, бажано за допомогою відеозв’язку. Коли співробітники бачать обличчя інших товаришів по команді це може сильно підвищувати моральний дух команди. Для підтримки дружньої атмосфери і розрядки обстановки можна використовувати різні жартівливі завдання. Наприклад, дати завдання знайти в себе дома якийсь предмет (смішний капелюх, річ певного кольору, атрибут чогось) і з’явитись у ньому або з ним в кадрі. Або крім робочих зустрічей ви можете додати трохи ритуалів - раз на тиждень ранкова кава з колегами (10 хв.), коли кожен по черзі розповідає про своє хобі, захоплення і чому він/вона цим займаються. Те що працівники зазвичай роблять коли приходять на роботу або йдуть на перерву, вони спілкуються. Створіть їм такий простір онлайн. Також забезпечте співробітників можливостями контактувати один з одним «віч-на-віч».

● Регулярна підтримка та зворотній зв'язок від керівника(ків) та емпатія.

Щоб працівники розуміли як, коли і за яких умов вони можуть звернутись за

допомогою до керівника і отримати фідбек на свою роботу. Дослідження,

проведене Qualtrics та SAP, показало, що співробітники, які вважають, що їх

менеджери мало з ними спілкувалися, на 23% частіше за інших страждали

на порушення психічного здоров’я з початку пандемії. Поговоріть з

командою про страхи,шукайте відповіді на запитання та можливість

заспокоїти їх щодо роботи та інших питань, які можуть виникнути. Працівникам важливо розуміти, що їх менеджери переживають ті самі емоції, що і вони, тому не бійтесь бути вразливим і ділитись своїм досвідом щодо боротьби з психічними проблеми.

● Обов’язкові перерви в роботі! Коли ми працюємо вдома ми можемо провести весь час за робочим столом, в такій ситуації важко знайти баланс між роботою та власним життям. Можете влаштувати якісь челенджі для працівників. Наприклад, «100 днів обідніх прогулянок» або «Відвідай тренажерний зал», у спеціальних чатиках або групах підтримки співробітники можуть підбадьорювати один одного - ділитись селфі, скріншотами маршрутів, кількості пройдених кроків. Для тих, хто витримає задані умови, можна придумати невеличні винагороди або призи.


Звичайно, людям важко робити перерви, коли у них велике навантаження через страх, що вони можуть відстати. Переконайтеся, що менеджери призначають

реалістичні терміни та досяжні цілі для віддаленого персоналу, подібно до того, як це було б у будь-якій іншій ситуації. Багато людей вже зазнали сильного стресу, тому це допоможе вашим працівникам, якщо ви можете уникнути додавання додаткового стресу. Покажіть їм приклад керівників, які також гуляють посеред дня, іноді вимикають сповіщення, тощо. Це допоможе працівникам не боятись.


● Онлайн-навчання. Зараз той самий час, щоб заохотити співробітників удосконалювати свої навички за допомогою онлайн-інструментів. Також це добре відволікає увагу, зосередившись на навчанні, людина меньше турбується про інші проблеми. Також, організовуйте тренінги з охорони психічного здоров’я на робочому місці для керівників, менеджерів та окремих учасників.


● Доступ до послуг з психічного здоров’я. Подумайте над введенням посади корпоративного психолога як це вже зробили багато компаній, щоб фахівець міг оцінювати психічний стан команди та вчасно реагувати. Або кожен член команди міг звернутись за консультацією. Проте, варто зазначити, що корпоративний психолог інколи викликає недовіру у персоналу через страх, що розмова буде не конфіденційною, або те що він/вона розповість якось вплине на роботу. Тому можна створити базу незалежних спеціалістів яких ви будете рекомендувати своїм співробітникам або надати їм доступ до інформації про анонімні служб психічного здоров’я та підтримку, до якої вони можуть легко отримати доступ у будь-який час.


● Дозовані та перевірені рекомендації щодо поведінки для підтримання та збереження свого здоров’я під час пандемії. Обов’язково включайте всі відповідні посилання на веб-сайти та номери телефонів де працівники зможуть отримати потрібну їм інформацію.


● Гнучкість та емпатія. Проблеми ваших співробітників будуть змінюватись і вам потрібно бути в курсі того що відбувається, проводьте регулярні зрізи самопочуття ваших співробітників, але не будьте занадто нав’язливими. Не бійтесь питати, а яка саме допомога або підтримка потрібна зараз вашим працівникам. Можливо їм достатньо того, що вони мають змогу це проговорити, або ви можете зробити щось маленьке і точкове і це вже знизить тиск.


● Зміна внутрішніх політик. Щоб зменшити стрес на всіх, не бійтесь бути гнучкими в оновленні політик, що існують у вас в компанії. Наприклад, можливо, вам доведеться уважніше ознайомитися зі своїми правилами та нормами щодо гнучкого робочого часу, оплачуваного відпочинку, електронної пошти та іншого спілкування, а також оплачуваної та неоплачуваної відпустки. Спробуйте переформулювати показники ефективності роботи працівників.


У минулому році некомерційна організація Mind Share Partners у партнерстві з Qualtrics та SAP провели дослідження співробітників і виявили, що психічне здоров'я майже 42% респондентів погіршилося з початку спалаху. Враховуючи все, що відбувалося з того часу до теперішнього часу, ми можемо лише уявити, що ця цифра зросла. Але крім турботи компанії про своїх співробітників важливо навчити і кожну особистість турботи про себе.

Рекомендації працівникам для самостійної підтримки свого психічного

здоров’я та самопочуття:


● Обов’язковий режим дня. Створіть та підтримуйте розпорядок дня та розклад. Налаштуйте для вас і кожного члена сім’ї спеціальний простір для роботи та навчання. Не забудьте включити у свій графік періодичні перерви для підзарядки.  


Працюючи вдома, переконайтесь, що ви працюєте в розумні години. Може бути спокусливо працювати більше, поки у вас є робота вдома, однак це може мати наслідки для вашого здоров’я та загрожує емоційним та професійним вигоранням.


● Особиста безпека та піклування про своє здоров’я.


- Мийте руки;

- Достатньо спіть;

- Перегляньте своє харчування щоб впевнитись що воно

збалансоване.

- Приймайте вітаміни.


● Фізична активність - це корисно не лише для вашого фізичного здоров’я, але й для психічного здоров’я. Періодично вставайте і рухайтеся по дому. Ходьба, розтяжка, стояння в планці, стрибки - все, що вам найкраще підходить для зменшення або послаблення стресу та збільшення ендорфінів.  Якщо дозволяють обставини, виходьте на вулицю для швидкої прогулянки та свіжого повітря, це також допомагає виробленню ряду «гормонів щастя» що знижують стрес та ризик виникнення депресії.

● Вкрай важливим є обмежене та свідоме споживання засобів масової інформації: уникайте постійного впливу новин, ЗМІ та соціальних мереж, які можуть викликати або підвищити тривогу, стрес і паніку. Будьте в курсі, слідкуючи за кількома авторитетними ресурсами, але обмежте споживання засобів масової інформації. Намагайтесь щоб час проведений за вивченням різної інформації не перевищував 15 хв.

● Соціальні зв’язки та підтримка: залишайтеся на зв’язку з родиною, друзями використовуючи різні онлайн технології. Поговоріть про свої страхи та занепокоєння з людьми, яким довіряєте. Швидше за все, вони почуваються так само. Будьте творчими, щоб залишатися на зв’язку: діліться порадами з колегами і друзями щодо того, що для вас добре працює, і заохочуйте їх робити те саме. 


Придумайте нові ідеї, діліться фотографіями домашніх тварин, дивитися фільми одночасно з друзями чи колегами надсилаючи один одному текстові повідомлення.


● Хобі та заняття для відпочинку. Знайдіть собі діяльність, яка приносить користь вашому самопочуттю, приносить вам радість та відволікає вас від існуючих проблем. Це може включати медитацію та йогу, які часто пропонуються безкоштовно в Інтернеті. Ви також можете насолодитися читанням, художніми проектами, приготуванням страв за новими рецептами, дихальними вправами або прослуховуванням заспокійливого подкасту чи музики.


● Великі і маленькі подорожі. Для кращого самопочуття важливо змінювати картинку і десь бувати. Спробуйте поїхати у інший район міста, або містечка поряд з вашим містом на прогулянку або проведіть вихідні за містом. Це надасть ресурсу, переключить вас з існуючих проблем, наповнить новими емоціями.


● Планування. З пандемією ми втратили можливість мати довгострокові плани, що дуже стресова відзначилось на багатьох людях.


Короткочасні плани допомагають нам повернути відчуття контролю і знизити

тривожність. Плануйте завдання на день і тиждень, після виконання обов’язкові відмічайте, що ви зробити. Так ви бачитимете свій результат, що підвищуватиме задоволеність життям. Пам’ятайте, що це ваш план і ви можете його змінювати і коригувати. Також вам не обов’язково виконувати його на 100%, дозволяйте собі гнучкість.


Завантажити буклет "Різноманіття vs. пандемія: практичні рекомендації для бізнесу" у PDF. БуклетпідготовленозапідтримкиМіжнародного фонду "Відродження".

22 перегляди0 коментарів